Allmänna villkor
Denna sekretesspolicy beskriver hur din personliga information samlas in, används och skyddas när du besöker eller handlar på ergositt.se (“Webbplatsen”).
Vi värnar om din integritet och hanterar all personlig information med största omsorg och i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning (GDPR).
När du handlar hos oss sparar vi endast den information som behövs för att kunna behandla din beställning, leverera varorna och ge dig en bra kundupplevelse. Vi säljer aldrig vidare information till tredje part.
Personlig information
När du besöker vår webbplats samlar vi automatiskt in viss teknisk information om din enhet, till exempel webbläsare, IP-adress, tidszon och cookies som används för att webbplatsen ska fungera korrekt. Vi samlar även in information om vilka sidor du besöker och hur du interagerar med sidan.
När du gör ett köp samlar vi in den information du själv anger – såsom namn, adress, e-postadress, telefonnummer och betalningsinformation – för att kunna genomföra köpet och leveransen.
Vi hänvisar till denna information som ”personlig information”.
Hur vi använder informationen
Vi använder den personliga informationen för att:
- Behandla beställningar, betalningar och leveranser.
 - Skicka orderbekräftelser och kundkommunikation.
 - Förbättra vår webbplats och förebygga bedrägerier.
 - Visa relevant information och erbjudanden, endast om du godkänt det.
 
Delning av personlig information
Vi delar din information endast med betrodda samarbetspartners som hjälper oss driva verksamheten – till exempel Shopify (vår e-handelsplattform), Klarna (betalningar) och Google Analytics (webbstatistik).
Dessa aktörer följer strikta dataskyddsregler och får inte använda informationen för egna syften.
Du har alltid rätt att begära tillgång till, rätta eller radera dina uppgifter.
Kontakta oss på info@ergositt.se vid frågor kring detta.
Artikel 1 – Definitioner
I dessa villkor ska följande definitioner gälla:
Ångerfrist: Den tidsperiod inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt.
Konsument: En fysisk person som inte handlar i näringsverksamhet.
Dag: Kalenderdag.
Distansavtal: Ett avtal som ingås utan fysisk kontakt, till exempel via webbplats.
Entreprenör: MILLAR Sweden (varumärke ErgoSitt).
Ångerrätt: Rätten för konsumenten att ångra ett köp inom angiven ångerfrist.
Varaktigt medium: Ett sätt att lagra information på så att den går att läsa oförändrad i framtiden (t.ex. e-post).
Artikel 2 – Företagsinformation
Företagsnamn: MILLAR Sweden
Varumärke: ErgoSitt
Organisationsnummer: 20011211-3816
Momsregistreringsnummer: SE20011211381601
Adress: Jursla Lindväg 18A, 616 34 Åby, Sverige
E-post: info@ergositt.se
Telefon: +46 70 594 11 59
Godkänd för F-skatt
Artikel 3 – Tillämplighet
Dessa allmänna villkor gäller för alla erbjudanden, beställningar och köp som görs via ergositt.se. Genom att slutföra ett köp godkänner du dessa villkor.
Villkoren finns alltid tillgängliga på webbplatsen. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss innan du genomför ditt köp.
Artikel 4 – Erbjudandet
Alla produkter som presenteras på webbplatsen beskrivs så tydligt som möjligt. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera priser, produktinformation och kampanjer utan föregående avisering.
Eventuella felaktigheter i bilder, pris eller text kan rättas i efterhand.
Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Eventuella fraktkostnader visas i kassan innan du slutför ditt köp.
Artikel 5 – Avtalet
Ett bindande avtal uppstår när du genomför ett köp på ergositt.se och mottar en orderbekräftelse via e-post.
Orderbekräftelsen är ett kvitto på att vi mottagit din beställning.
Vi förbehåller oss rätten att avbryta en beställning om leverans inte kan genomföras, till exempel vid slut i lager, tekniska fel eller misstänkt bedrägeri. I sådant fall återbetalas eventuella betalningar omgående.
Artikel 6 – Ångerrätt
Du har 60 dagars öppet köp från den dag du mottagit din vara.
Produkten ska vara i gott skick och returneras i originalförpackning.
När returen mottagits och godkänts återbetalas beloppet inom 3–5 arbetsdagar till samma betalningsmetod som användes vid köpet.
För att utöva ångerrätten kontaktar du oss via e-post på info@ergositt.se och anger ditt ordernummer.
Observera att du själv står för returfrakten.
Artikel 7 – Kostnader vid frånträde
Vid retur betalar kunden returfrakten.
Om varan är felaktig eller skadad står vi givetvis för fraktkostnaden och åtgärdar ärendet utan dröjsmål.
Återbetalning sker inom 3–5 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt returen.
Artikel 8 – Uteslutande av ångerrätt
Ångerrätten gäller inte för:
- Produkter som av hygieniska skäl inte kan återlämnas om förseglingen brutits (t.ex. sittdynor som använts utan skydd).
 - Varor som anpassats särskilt efter kundens önskemål.
 
Vid tveksamhet kontaktar du oss alltid innan retur.
Artikel 9 – Pris och betalning
Alla priser är i svenska kronor inklusive moms.
Betalning kan ske via Klarna eller betalkort.
Vi erbjuder säkra betalningar genom krypterade tjänster.
Om ett uppenbart prisfel skulle uppstå (t.ex. vid tekniskt fel) förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
Artikel 10 – Överensstämmelse och garanti
Vi strävar efter att alla produkter ska motsvara beskrivningen och hålla högsta kvalitet.
Om en vara skulle vara defekt eller avvika från beskrivningen har du rätt att reklamera den inom 3 år enligt Konsumentköplagen.
Kontakta alltid kundtjänst innan du skickar tillbaka en reklamation: info@ergositt.se
Artikel 11 – Leverans
Vi behandlar normalt din beställning inom 1–2 arbetsdagar.
Leveranstiden är vanligtvis 1–3 arbetsdagar, men under högsäsong kan det ta upp till 12 dagar.
Leverans sker via svenska transportpartners (PostNord, Early Bird, CityMail m.fl.) direkt till din brevlåda eller närmaste ombud.
Artikel 12 – Avtalets varaktighet och uppsägning
För engångsköp gäller avtalet tills varan är levererad och betalningen slutförd.
Om du prenumererar på våra nyhetsbrev eller kampanjer kan du när som helst avsluta prenumerationen via länk i mejlet eller genom att kontakta oss.
Artikel 13 – Betalning
Vid köp gäller omedelbar betalning via valt betalningssätt.
Vid fakturabetalning via Klarna gäller de villkor som Klarna fastställt.
Eventuella fel i fakturor eller betalningar ska anmälas till oss utan dröjsmål.
Artikel 14 – Klagomål
Vi arbetar för att alla kunder ska vara nöjda.
Om du har synpunkter eller klagomål kontaktar du oss via info@ergositt.se.
Vi återkommer normalt inom 1–2 arbetsdagar.
Om du inte är nöjd med vår hantering kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Artikel 15 – Tvister
Tvister mellan kund och ErgoSitt regleras i första hand genom dialog.
Om tvisten inte kan lösas på detta sätt tillämpas svensk lag, och ärendet prövas av svensk domstol.
Artikel 16 – Dataskydd och betalningsinformation
Alla betalningar behandlas genom krypterade system via våra certifierade betalpartners.
Vi följer gällande EU-regler för dataskydd och betalinformation (GDPR samt CESOP-direktivet).
Dina betalningsuppgifter delas aldrig med tredje part utanför våra auktoriserade leverantörer.
Senast uppdaterad: November 2025
© ErgoSitt – MILLAR Sweden. Alla rättigheter förbehållna.