Köpvillkor

Villkor & Information

För tydlighetens skull kommer vi i följande text benämna kunden som ”du”, MILLAR Sweden som ”vi” och www.ergositt.se som ”hemsidan”.

Dessa villkor är skrivna som en säkerhet för dig som kund och innan du genomför ett köp ber vi dig därför att noggrant läsa igenom dem. Genomförda köp på hemsidan länkar till dessa villkor.
ErgoSitt hålls inte ansvarig för yttre omständigheter. Vi hänvisar till svenska lagen “Distansavtal och avtal utanför affärslokaler” (2005:59).

Priser

Alla priser på hemsidan visas i SEK.

Eventuella importtullar och skatter kan tillkomma, dessa debiteras när försändelsen når din leveransadress. Det bör noteras att  ErgoSitt inte har någon kontroll över dessa avgifter. ErgoSitt kan därmed inte förutse beloppet av dessa kostnader. 

Vänligen kontakta ditt lokala tullkontor för ytterligare information.

Vi har inget lägsta ordervärde eller krav på antal produkter vid beställning. Detta gör att du som konsument väljer fritt från vårt sortiment. Vi förbehåller oss rätten att ändra och korrigera priser, justera i lagret samt att korrigera uppenbara typografiska fel som kan förekomma på hemsidan. Vi tror och hoppas att detta är något som du som konsument har förståelse för.

Betalning

Valbara betalningsmetoder visas i checkouten.

Är du under 18 år? Då krävs det en vuxens godkännande innan beställningen kan slutföras.

Returpolicy

Vid köp på vår hemsida gäller alltid 60 dagars ångerrätt i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss på ErgoSitt inom 60 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

För att utnyttja din ångerrätt på ditt köp behöver produkten skickas tillbaka till oss inom 60 dagar från att du mottagit den.

När vi tagit emot och godkänt din retur återbetalar vi dig för de returnerade produkterna. Eventuella fraktkostnader kvarstår alltid och återbetalas ej.

Returnerade produkter återlämnas i oförändrat och oanvänt skick. Med detta menas att etiketter, eventuella kardborrefästen, etiketter och skyddsplast återfinns på produkten i samma skick som vid leveransen. Returen skall skickas tillbaka väl förpackad och på samma sätt som dessa levererades för att bli godkända.

Vid skadade returer, likt nämnt ovan-förlorade etiketter, skadade kardborreband, smuts, hår eller borttagen skyddsplast har ErgoSitt rätt att ta ut en värdeminskningsersättning i enligheten med hur skadad varan blivit. Upp till 100% av varans värde om den inte anses vara i säljbart skick. Pengar återfås för varan minus värdeavdraget enligt lag.

Återbetalningen sker, till samma betalsätt som köpet genomfördes med, när vi mottagit och kontrollerat varans tillstånd. Återbetalningen gäller kostnaden för återlämnad produkt. Fraktkostnaden kvarstår och återbetalas därmed aldrig.

Byten

Vi hanterar inga direkta byten på vårt lager. Vid önskemål om byte gör ett återköp på produkten/produkterna enligt ångerrätten och lägg därefter en helt ny beställning på hemsidan. När vi tagit emot och godkänt din retur återbetalar vi dig för produkten/produkterna.

Du är mer än välkommen att kontakta vår kundtjänst på ergositt@gmail.com om du har frågor eller funderingar. De hjälper dig gärna att lösa eventuella problem som uppstår och ser till att du får fri frakt på den nya ordern.

Reklamation

Du som kund har rätt att reklamera en vara inom tre år. Felet bör anmälas snarast efter att ha upptäckts. Att reklamera en vara inom två månader anses vara inom skälig tidsram. Du måste kunna bevisa att varan är köpt hos ErgoSitt och, i sådant fall, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vid en godkänd reklamation står ErgoSitt för alla kostnader inklusive frakt.

ErgoSitt förbehåller sig rätten att neka reklamation om vi anser att produkten inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid klagomål följer ErgoSitt riktlinjer från allmänna reklamationsnämnden (ARN). Mer information finns på www.konsumentverket.se.

Om det uppstår en tvist mellan dig som konsument och ErgoSitt och vi inte kan lösa tvisten kan du lämna in ett klagomål till EU’s online dispute resolution service (ODR). Mer information går att hitta i följande länk http://ec.europa.eu/odr.

Ej Uthämtade Paket

Vi tar ut en avgift för eventuella paket som inte hämtas ut från utlämningsstället och som returneras till oss. Vi debiterar kunden 350 SEK för att täcka kostnader för frakt, packning och administration.

Det är konsumentens ansvar att betala skatt och tullavgifter. En beställning kan inte annulleras eller “returneras till avsändaren” såvida inte dessa avgifter har godkänts. 

Försening eller betalningsvägran av dessa avgifter kommer resultera i att din order förstörs/returneras till avsändaren du kommer inte att bli återbetald. Genom att lägga en order hos ErgoSitt godkänner du dessa villkor.

Annan Information

ErgoSitt tar inte ansvar för eventuella olyckor som inträffar vid användning av våra produkter. 

Vänligen observera att bilder på produkten på hemsidan kan innehålla ytterligare utrustning. Produkttexten beskriver alltid den aktuella produkten. Observera att produktfärgen på hemsidan kan skilja sig från den faktiska färgen. 

Kampanjer

Kampanjerbjudanden och rabattkoder kan inte läggas in efter att en beställning genomförts. Kampanjer gäller endast nya beställningar som genomförs under kampanjperioden.

Force Majeure

ErgoSitt ansvarar inte för defekter eller förseningar orsakade av direkta eller indirekta yttre omständigheter som inkluderar krig, strejk, olyckor, naturkatastrofer, arbetskonflikter, ändrad myndighetsbestämmelse, underlåtenhet att leverera från leverantörer eller jämförbara situationer utom kontroll som inte kunnat förutses och som påverkar redan undertecknade kontrakt och avtal.