Köpvillkor

Villkor & Information

För tydlighetens skull benämns kunden som ”du”, MILLAR Sweden som ”vi”, och www.ergositt.se som ”hemsidan”.

Dessa villkor är till för att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Genom att slutföra ett köp godkänner du villkoren nedan. Vi följer tillämplig svensk konsumentlagstiftning, inklusive Distansavtalslagen (2005:59).


Priser

Alla priser anges i SEK inklusive moms.

Eventuella tullar eller skatter kan tillkomma beroende på varifrån produkten skickas. Dessa avgifter ligger utanför vår kontroll och hanteras av respektive lands tullmyndighet. Vi rekommenderar att du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information.

Vi förbehåller oss rätten att korrigera prisfel, justera lagerstatus och uppdatera produktinformation vid behov.


Betalning

Tillgängliga betalningsmetoder visas i kassan.

Om du är under 18 år krävs målsmans godkännande för att genomföra köp.


Leveranstid

Vi behandlar beställningar inom 1–2 arbetsdagar.

Vi skickar dina produkter snabbt och spårbart med PostNord från vårt lager i Sverige.

Leveranstiden är vanligtvis 4-7 arbetsdagar, med en maximal leveranstid på 12 arbetsdagar under högsäsong.


Returpolicy

Vi erbjuder 60 dagars öppet köp från att du mottagit din vara. Detta är en förlängd ångerrätt som går utöver den lagstadgade tidsfristen på 14 dagar.

För att returnera en vara:

– Kontakta oss så skickar vi returinstruktioner

– Produkten ska vara i gott skick och i originalförpackning

– Returen ska skickas med spårbar frakt – det skyddar både dig och oss

– Du ansvarar för returfrakten

När vi har mottagit och godkänt returen återbetalas varuvärdet inom 3–5 arbetsdagar till samma betalmetod som användes vid köpet. Fraktkostnaden från det ursprungliga köpet återbetalas inte.

Produktens skick vid retur

Produkter ska returneras i säljbart skick, dvs. utan skador, smuts eller borttagna etiketter. Du har rätt att försiktigt prova produkten hemma – men inte använda den på ett sätt som minskar dess värde.

Om produkten returneras i ett skick som inte uppfyller kraven för återförsäljning har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag, i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen. Det kan uppgå till 100 % beroende på produktens skick.


Byten

Vi erbjuder inte direkta byten via lagret.

Vill du byta till en annan modell eller färg?

– Gör en retur enligt ovan

– Lägg en ny beställning på hemsidan

Kontakta gärna vår kundtjänst, så kan vi i vissa fall erbjuda fri frakt på din nya order.


Reklamation

Du har rätt att reklamera en vara i upp till tre år enligt konsumentköplagen. Felet ska anmälas så snart som möjligt efter att det upptäckts. Att anmäla inom två månader räknas alltid som skäligt.

Vid godkänd reklamation står vi för alla kostnader inklusive returfrakt.

Vid tvist följer vi beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Mer information: www.konsumentverket.se

Om det uppstår en tvist mellan dig som konsument och ErgoSitt och vi inte kan lösa tvisten kan du lämna in ett klagomål till EU’s online dispute resolution service (ODR). Mer information går att hitta i följande länk https://ec.europa.eu


Ej Uthämtade Paket

Om ett paket inte hämtas ut och returneras till oss debiteras du 350 kr för att täcka frakt, hantering och administration.

Beställningar som returneras eller förstörs pga. obetalda tull- eller importavgifter återbetalas inte.


Annan Information

Vi ansvarar inte för olyckor eller skador som kan uppstå vid felaktig användning av våra produkter. Produktbilder kan innehålla tillbehör som inte ingår. Färgavvikelser kan förekomma beroende på skärm och ljussättning.


Kampanjer

Rabattkoder och kampanjer gäller endast under aktuell kampanjperiod och kan inte tillämpas retroaktivt.


Force Majeure

Vi är inte ansvariga för förseningar eller fel orsakade av omständigheter utanför vår kontroll, såsom krig, strejk, myndighetsåtgärder, naturkatastrofer eller leverantörsproblem.